Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Dobrodošli na našu WEB prezentaciju | Turboservis Martinović

Vršimo servisiranje svih proizvođača turbina, zamena dotrajalih delova originalnim, zamena starih turbina za remontovane, prodaja novih turbina...

Turbo kompresori?

Turbo kompresori su jedan od nekoliko sistema za dodatno unošenje vazduha u motor, tj. one kompresuju (smanjuju zapreminu) vazduha koji ulazi u motor. Prednost smanjivanja zapremine vazduha koji ulazi u motor kroz usisnu granu je da dozvoljava motoru da ima više vazduha u cilindru, a samim tim više goriva treba da bi se napravila odgovarajuća smesa. Samim time, dobija se više snage iz svake eksplozije unutar svakog cilindra motora. Motor sa turbo kompresor po definiciji proizvodi više snage od motora koji nema turbo kompresot, a to značajno poboljšava odnos snaga / težina motora.

Kako radi turbo kompresor?

Turbo kompresori su jedan od nekoliko sistema za dodatno unošenje zraka u motor tj. oni kompresiju (smanjuju zapreminu) zrak koji ulazi u motor. Prednost smanjivanja zapremine zraka koji ulazi u motor kroz usisnu granu je da dozvoljava motoru da ima više zraka u cilindru. Rezultat toga je više snage iz svake eksplozije unutar svakog cilindra motora. Motor sa turbo konpresorom po definiciji proizvodi više snage od motora koji nema turbo kompresor, a to znacajno poboljšava odnos snaga.

Da bi turbo kompresori postigli odgovarajucu kompresiju, turbo kompresor koristi ispušne plinove motora da bi zavrtio svoju turbinu koja opet ubrzava unos zraka. Turbina turbo kompresora se obicno vrti od 100 do 150 hiljada obrtaja u minuti, a kako je direktno povezana na ispušnu granu motora temperature na kojima turbina radi su veoma visoke.

Zašto turbo kompresor?

Najlakši nacin da dobijete više snage iz motora je da povecate kolicinu zraka i goriva koje motor može da sagori. Jedan od nacina je da se poveca zapremina bilo povecanjem zapremine cilindara ili dodavanjem cilindara. Ako taj nacin nije moguc ili isplativ, turbo punjac je mnogo jednostavnije i kompaktnije rešenje.
Turbo kompresori omogucavaju motoru da sagori više goriva i zraka tako što u postojecu zapreminu motora sabijanjem ubacuje više goriva i zraka. Mjera za sabijenost je u barima (metricki sistem) ili psi (kolonijalni sistem - funte po kvadratnom incu). 1bar = 14,503 psi tj. 1psi = 0.068947 bar.

Tipican pritisak turbina je obicno oko 6-8 psi tj. oko 0,5 bar što znaci da se u motor ubacuje 50% više zraka (1 bar je normalan pritisak, a kada dodate 0,5 bar pritiska pomocu turba dobivate 1,5 bar tj. 50% povecanja pritiska). Za ocekivati je da ce i snaga skociti za 50%, medutim sistem nije 100% efikasan tako da su povecanja snage u okviru 30 – 40% u zavisnosti od konstrukcije. Dio neefikasnosti potice od toga što zrak koji pokrece turbinu nije "besplatan", tj. zrak koji turbina pozajmljuje iz ispušne grane motora ima svoju cijenu. Cijena je da motor mora da uloži više energije da izbaci zrak obzirom da na izlazu postoji otpor okretanja turbine koji taj ispušni gas mora da savlada.

Problemi koji se javljaju kod turbokompresora...

1.Previse pritiska Kada se zrak pritiska u cilindre pod pritiskom koji radi turbopunjac koje zatim klip dodatno pritiska, postoji povecana opasnost od samozapaljivanja smjese. Samozapaljivanje smjese se pojavljuje kada se pomiješani zrak i gorivo prisinu preko kriticne tacke cime dolazi do detonacije u cilindru iako svjecica nije zapalila smjesu sto može oštetiti motor. Automobili sa turbopunjacima obicno koriste visoko oktanska goriva (koja imaju vecu otpornost samozapaljenju) da bi izbjegli ovaj problem. Problem se takode može riješiti smanjenjem kompresije motora sto naravno dovodi i do smanjenja snage motora.

2. Turbo Lag Jedan od najlakse uocljivih problema turbopunjaca je da oni ne rade istog tretnutka kada pritisnete pedalu gasa, nego je potrebno da motor osigura odgovarajucu kolicinu plinova, a onda je potrebno jos nekoliko trenutaka da se turbina zavrti da bi pocela sa radom, a rezultat je da automobil naglo dobije snagu tek nekoliko trenutaka po pritisku na pedalu gasa. Jedan od nacina za smanjenje ovog efekta (lag = zadrska) je da se smanji inertnost pokretnih dijelova, tj. smanjenje njihove težine. Ovo omogucava turbini i kompresoru zraka da se brzo zavrte i pocnu ranije sa povecanjem snage motora.

3. Mali ili veliki turbopunjac? Siguran nacin za smanjenje inertnosti turbine i kompresora zraka je da se turbopunjac napravi sto manji. Mali turbopunjac ce daleko brže osigurati pritisak i na manjem broju okretaja motora, ali nece biti sposoban da osigura dovoljno pritiska kada se motor zavrti i kada su mu potrebne velike kolicine zraka da bi zadržao potreban pritisak. Dodatna opasnost je da se mala turbina na visokom broju okretaja motora može prebrzo okretati sto može dovesti do njenog ostecenja. Veliki turbopunjac može osigurati visoki pritisak na visokom broju okretaja motora, ali je on težak i inertan te mu je potrebno vise vremena da ubrza svoju tesku turbinu i kompresor zraka.